Rebranding van
medische software

Zorg

Situatie

Kan je ons helpen met een nieuwe website?’ Toen deze vraag bij Synsation binnen kwam, heette Gaston nog Medecs BV. De focus lag en ligt o.a. op het aanbieden van gebruiksvriendelijke software voor apothekers en medicijn voorschrijvers. De organisatie was succesvol, maar de uitstraling niet, die was juist erg gedateerd.

Om klanten sneller te overtuigen en aan te trekken moest er wél wat veranderen; en meer dan alleen een restyling van de website. En dus gingen we een paar lagen dieper waarbij we zijn begonnen met een positioneringsworkshop die vervolgens heeft geleid tot een compleet nieuw merk én uiteraard een nieuwe website.

Positionering & Portfolio
Tijdens de strategische workshop werd vastgesteld dat het ‘product’ Gaston veel meer aansprak dan de bedrijfsnaam Medecs BV. Medecs werd zo ’the company behind Gaston’.

 
Omdat Gaston de afgelopen jaren flink is doorontwikkeld, adviseerde Synsation een bijpassend productportfolio: Gaston-Pharma, Gaston-Lab en Gaston-Hospital. De overkoepelende naam werd ‘Gaston-Medical’. 

Merkuitstraling
Tijd voor een bijpassende visuele identiteit.
We ontwikkelden een nieuwe eigentijdse look & feel die uitstraalt waar het om gaat: zorg en software. En deze twee naast al z’n complexiteit zo toegankelijk mogelijk maken. Dit is bereikt door middel van een aansprekend beeldmerk, het G-icoon waarin ook het medicinale + symbool is verwerkt. Onderscheidende kleuren spelen een rol, net als consistent toegepaste graphics voor herkenbaarheid.

Content generatie
Door het structureren, redigeren en schrijven van teksten, hebben we de juiste boodschap én een nieuwe tone of voice op een consistente manier toegepast. Uiteraard rekening houdend met de uiteenlopende doelgroepen van Gaston-Medical voor de juiste aansluiting tot haar product-groepen.

Een nieuwe website
De initiële vraag voor een nieuwe site, mocht natuurlijk niet ontbreken. Gebaseerd op de nieuwe positionering werd een passend functioneel UX-design ontwikkeld. Daarna is in lijn met de nieuwe visuele identiteit ook het UI-design uitgewerkt. Dmv de juiste content die we verzorgden werd de boodschap van de verschillende productgroepen toegankelijke en overtuigend gepresenteerd.

Eigen fotografie
Als ondersteuning van de tekstuele content hebben we eigen bijpassende fotografie gegenereerd; eigentijds en overtuigend. Naast toepassing in de website zijn de beelden ook op consistente wijze terug te zien op gedrukte media en andere promotionele materialen.

Offline
De persoonlijke benadering is uiteraard ook doorgevoerd in de offline identiteit. Zo hebben we diverse communicatiemideelen ontwikkeld, zoals brochures en leaflets, visitekaartjes, materialen voor beursstands en signering.

Benieuwd hoe we jouw organisatie
of project kunnen helpen?