Een remedie
voor kleine kwalen

Zorg / IT

Een remedie
voor kleine kwalen

Zorg / IT

Bohn Stafleu van Loghum

Merkidentiteit

Expertise

Branding en online lancering
Voor de populaire informatie-vraagbaak voor huisartsen ‘Kleine Kwalen’ verzorgde Synsation de branding. Daarnaast organiseerden we een online lancering om deze medische kennisbank als nieuw platform samen met de uitgeverij ‘Bohn Staffleu van Loghum’ in de markt te zetten.

Situatie

De succesvolle boekenreeks ‘Kleine Kwalen’ bestond al een flink aantal jaren. De reeks is gericht op huisartsen en huisartsen in opleiding en bevat vragen van patiënten over relatief onschuldige aandoeningen. In de boeken worden deze vragen behandeld en beantwoord. In 2015 werd de boekenreeks overgenomen door Bohn Stafleu van Loghum.

Anno 2018 concludeerden zij dat er te weinig samenhang zat in de manier waarop Kleine Kwalen in de markt werd gezet. Zo had de reeks nog steeds de look & feel van de vorige uitgever en bleek het logo van de Stichting Kleine Kwalen niet geschikt voor de introductie van de online kennisbank Kleine Kwalen.

Branding en online lancering
Voor de populaire informatie-vraagbaak voor huisartsen ‘Kleine Kwalen’ verzorgde Synsation de branding. Daarnaast organiseerden we een online lancering om deze medische kennisbank als nieuw platform samen met de uitgeverij ‘Bohn Staffleu van Loghum’ in de markt te zetten.

  • Onderzoek doen naar de organisatie, de markt en de concurrenten met behulp van workshops en gesprekken
  • Een presentatie maken van verschillende concepten, met een visuele vertaling van het woord- en beeldmerk en de visuele identiteit.
  • Ontwerpverfijning van de gekozen richting, inclusief iconen en een fotografie-selectie.
  • Definitieve ontwerpen opleveren: logo-files, kleurreferentie, fonts en fotografie.
  • Een nieuwe website ontwerpen in lijn met de nieuwe identiteit. 

“Sander Dijkstra is niet alleen een zeer creatief en goed geïnformeerde ontwerper, hij is ook een professional als het gaat om het beheer van het project – een zeer waardevolle combinatie! Sander heeft een echt talent voor het begrijpen van de behoeften van zijn klanten en om deze te vertalen in sterke ontwerp-oplossingen.

Linda Boer – Commissioning Editor

Het resultaat
Met een nieuw, fris logo en een herkenbare visuele identiteit kan Bohn Stafleu van Loghum
‘Kleine Kwalen’ nu online én offline helderder in de markt zetten. In de nieuwe online kennis bank kunnen huisartsen grasduinen naar 450 van de meest voorkomende kleine kwalen.
Ook het marketingmateriaal is nu in lijn met de nieuwe identiteit. De nieuwe branding is
bovendien herkenbaar gebleven voor de doelgroep

“We zijn uitermate tevreden met de resultaten van onze samenwerking en ik kan Synsation aan iedereen die op zoek is naar professionaliteit in merkcommunicatie aanraden.”

Over de opdrachtgever
Kleine Kwalen is een boekenreeks en online platform waarin de diagnostiek en behandeling van veelvoorkomende kwalen in huisartsenpraktijken worden beschreven. Deze kwalen zijn relatief onschuldig en meestal voldoet een eenvoudig advies. De kwalen worden aan de hand van een vaste en overzichtelijke structuur behandeld. Bekijk de website van Kleine Kwalen voor meer informatie.

Benieuwd hoe we jouw organisatie
of project kunnen helpen?