Summe maakt tweedehands
kleding mainstream
Retail
Summe maakt tweedehands
kleding mainstream
Retail
Summe
Expertise
Situatie
Boer Group verzamelt, sorteert en behandelt al meer dan 100 jaar textiel, gedragen kleding en schoenen voor hergebruik in Nederland, België en Duitsland; middels een innovatief platform jaarlijks ongeveer 112.5 miljoen kg! Samen met internationale partners werkt Boer Group voortdurend aan duurzame manieren om restafval tot een minimum te beperken.
Om naast wholesale en export de ambitie van de organisatie met een meer lokaal publiek te delen werd besloten een retail-kanaal in te richten. Daarvoor werd Synsation uitgenodigd dit vorm te geven en er creatieve concepten en de merkuitstraling voor te ontwikkelen.
Positionering
Na onderzoek, analyses en workshops hebben we een nieuwe positionering geschreven. We trokken conclusies en bepaalden de marketing strategie. Ook hebben we daarna een naamgevingstraject gedaan. De nieuwe merknaam Summe vertaalt nu de doelstelling en het merkkarakter.
“Summe maakt tweedehandskleding mainstream en versnelt hiermee de circulaire revolutie in de mode industrie. Dit doen we door trendy preloved fashion aan een breed publiek in de high streets aan te bieden.”
Naamgeving
Het nieuwe retail-concept staat voor vertrouwen, eerlijkheid en optimisme. Summe is oorspronkelijk, maar ook vooruitstrevend, divers en inclusief. Het merk moet heel breed toegankelijk zijn en ook stimuleren. De betekenis van de naam hebben we zorgvuldig vormgegeven met de nodige eenvoud; zo blijft het puur. ‘Allemaal samen en iedereen uniek’. Zo verbeeldt het verbondenheid naast eigenzinnigheid.
Look & Feel
De visuele identiteit van Summe is optimistisch, niet complex, maar wel divers. Heldere abstracte vlakken en lijnen geven ruimte aan betekenisvol beeld; de integratie van content en storytelling.
Een breed palet van frisse kleuren en verrassende combinaties reflecteren de originaliteit en diversiteit. Transparanties zorgen voor nuances, bijzonderheden en verbondenheid.
Merkdragers
Om Summe als nieuw retail-concept duidelijk en herkenbaar te presenteren hebben we diverse merkdragers consistent vormgegeven. Voor in-store en het exterieur van de winkels adviseerden we vanuit het merk-DNA over kleurgebruik en de toepassing van het Logo. Ook verzorgden we on-screen presentaties met visueel aantrekkelijke, informatieve en ook stimulerende content.
Fotografie & Film
Voor Summe hebben we een reeks uitdagende locatie-shoots verzorgd, resulterend in een diversiteit aan foto- en video-materiaal. De beelden tonen niet alleen de verscheidenheid aan mensen en kleding-items, maar ook hoe pre-loved kleding, met de juiste selectie en styling, verrassend trendy en fun! kan zijn.
Beelden, muziekselecties en bewerkingen zijn tijdens het edit-proces zorgvuldig afgestemd op het karakter van het merk: origineel, verrassend en eigentijds! Zo laten we zien dat duurzaamheid en mode hand in hand kunnen gaan, op een manier die zowel uniek als inspirerend is.
BrandBook
Een BrandBook is als een ‘kompas’ essentieel voor elk bedrijf. Het fungeert met oog op merkconsistentie en identiteit. Zo verzorgden we hiervoor de teksten, de vormgeving en productie. Het geeft medewerkers inzicht en biedt een duidelijke richtlijn over de kernwaarden, missie, visie en visuele elementen van het merk.
Door Summe en bijhorende verhaal goed te leren kennen, kunnen medewerkers deze kennis delen en optreden als overtuigende merkambassadeurs. Dit zorgt niet alleen voor een eenduidige en herkenbare merkervaring voor bezoekers aan de Summe winkels, maar versterkt ook de saamhorigheid intern en trots binnen het team.
Online
Bij Summe draait het om de fysieke winkels, maar ook gaat het om het verhaal. Om mensen te bereiken en uit te nodigen delen we dat verhaal natuurlijk ook online. De website is nauw verbonden met de social-kanalen, voor beide ontwikkelden we een strategie.
We schrijven content op verschillende niveaus, soms informatief, verhalend of juist stimulerend en promotioneel. Ook ontwikkelen we beelden en filmpjes. We plannen en distribueren stories, reels, verzorgen company-pages, landings en campagnes.