Vertrouwen,
prestaties &
kwaliteit

Identiteit

Logo / Huisstijl / BrandBook

Grote kans dat je bereid bent een joggingsbroek te kopen wanneer je er drie strepen of een swoosh op ziet staan. In één oogopslag roept het beeld het gevoel van vertrouwen, sportieve prestaties en kwaliteit op. Dát is de kracht van een kloppend logo. Ook al vormt het slechts een onderdeel van je merkidentiteit, wij zien het als de ‘hero of the brand’. Je merk bestaat als het logo staat. Synsation helpt jouw merk aan een visuele identiteit die klopt!

Heb je vragen?

Sander Dijkstra
Brand builder / Creative Director

Werkproces
Tijdens het creëren van je merkidentiteit gaan we van de juiste woorden naar de juiste beelden. Dat begint met het ontwerpen van het logo; de visualisatie van je reeds bepaalde positionering en naamgeving, waar je gehele huisstijl uit voortvloeit. Denk hierbij aan lettertype, kleurgebruik, graphics en beeldmateriaal. Schetsend en onderzoekend visualiseren we het karakter van de organisatie. De drie meest passende logo’s gieten we in een presentatie. Dit is het startpunt voor een gestructureerd sparproces; het kleurenpalet van de één in de vorm van de ander? Alles kan, als het maar klopt!

Overtuiging
01 – 04: Merken zien we als mensen, interactief en ‘t liefst met een uitgesproken identiteit. Met een merkenbrede blik helpen we organisaties oprechte verbinding te maken met hun beoogde klanten. Soms als een eerste ontmoeting, anders door een hernieuwde kennismaking. Hierbij richten we ons op een vaak fijngevoelig proces, van opeenvolgende stappen van overtuiging. Met ambitie, geduld, visie en vertrouwen komen we tot de kern en zien we resultaat; altijd.

Archetype
Een visuele identiteit gaat verder dan persoonlijke smaak. Bij het creëren van je logo werken we daarom vanuit het reeds opgestelde karakter (archetype) van het merk; de zorger, held, magiër, doener, leraar, ontdekker, clown, etc. Hiermee kun je onderbouwen waarom het ene logo klopt en het andere niet en breng je smaak en logica samen.

"Creatieve oplossingen voor
complexe uitdagingen

Ik wil je graag aanbevelen voor je uitstekende werk als eigenaar van Synsation. Ik heb met bewondering gekeken naar je vermogen om creatieve oplossingen te vinden voor complexe uitdagingen op het gebied van branding, marketing en communicatie.

Als founder en CEO van Life After Me heb ik persoonlijk ervaren hoe effectief en professioneel jouw bureau is. Je team heeft ons geholpen om onze merkidentiteit te ontwikkelen en onze boodschap op een krachtige en coherente manier naar onze doelgroep te communiceren.”

Wilbert Heijmans
Founder & CEO
Life After Me

Benieuwd hoe we jouw organisatie
of project kunnen helpen?