Klopt
je merknaam?
/ Alle expertise
Naamgeving
Onderzoek / Workshops / Registratie
What’s in a name? Voor merken, organisaties en producten heel veel als je wilt blijven hangen bij je doelgroep. Kies daarom zorgvuldig, want een herkenbare, tijdloze en onderscheidende naam werkt als gratis reclame. Of je nu een bedrijf start, werkt aan een herpositionering of een nieuw product wilt lanceren; Synsation helpt je aan een naam die klopt!
Heb je vragen?
Sander Dijkstra
Brand builder / Creative Director
Werkproces
Idealiter komt een nieuwe merknaam voort uit de reeds bepaalde positionering. Hierdoor weten we in welke hoek we het moeten zoeken. Vanuit deze informatie vullen we een mindmap met woorden die we associëren met de merkpositionering en het gekozen archetype. Zijn jullie moedig, rebels, allemansvriend, kalm, ontdekkers, wijs? Dan begint het puzzelen; we smelten eigenschappen en beloftes om in merknamen. Hieruit vloeien 25 namen uit voort die we terugbrengen tot vier naamvoorstellen.
Strategische keuze
Een ‘leuke’ naam is niet per se de juiste merknaam. Hoe voorkom je dat je je persoonlijke smaak gaat verwarren met een kloppende keuze voor een merknaam? Bij het presenteren van de vier naamvoorstellen delen we ons werkproces, peilen we de reacties van klanten en treden we op als adviserende spiegel. Door middel van vragen en sparren komen we tot een originele aansprekende naam die klopt met de positionering.
Registratie
Een merknaam moet uniek, registreerbaar en als url beschikbaar zijn. Om teleurstellingen te voorkomen, checken we voor het presenteren van onze voorstellen, of een potentiële merknaam aan deze voorwaarden voldoet bij het BOIP en de KvK. Tevens kunnen we je volledig ontzorgen in het registratieproces. Zo kun je na je keuze direct de markt op met jouw nieuwe merknaam.
/ Alle expertise
"Waardevolle
combinatie
Sander Dijkstra is niet alleen een zeer creatief en goed geïnformeerde ontwerper, hij is ook een professional als het gaat om het beheer van het project – een zeer waardevolle combinatie!
Sander heeft echt talent voor het begrijpen van de behoeften van zijn klanten en om deze te vertalen in sterke ontwerp-oplossingen. We zijn uitermate tevreden met de resultaten van onze samenwerking en ik kan Sander’s werk aan iedereen die op zoek is naar professionaliteit en merkcommunicatie aanraden.”
Linda Boer
Commissioning Editor
Bohn Stafleu van Loghum