Wat houdt dat nu eigenlijk in?

Hoe
presenteer je je
als merk?

Positionering

 / Alle expertise

Positionering

Onderzoek / Workshops / Strategie

Consistentie en geloofwaardige merkbeleving begint met een ijzersterke positionering. Het vormt de basis van iedere vervolgstap in je merkstrategie. Samen zoeken we het antwoord op de volgende vragen: Hoe presenteer je je als merk of organisatie in de markt? Wat zijn je waarden? Waar ligt je talent? Wie is de “vijand”? Welke klanten wil je bedienen? Met welke middelen wil je dat doen? Hoe is je onderscheidend vermogen?

Heb je vragen?

Sander Dijkstra
Brand builder / Creative Director

Onderzoek
Een positioneringstraject bij Synsation is grondig, democratisch en doordacht. Samen met een strateeg en een copywriter brengen we de markt van de opdrachtgever in kaart én geven we jou als klant huiswerk mee. Door middel van 25 vragen krijgen we inzicht in jullie behoefte, knelpunten, denkwijze, waarden, middelen en doelstellingen. We sturen aan op informatiegaring binnen alle lagen van de organisatie om blinde vlekken en (onjuiste) aannames tegen te gaan.

Archetype
Op basis van de opgehaalde informatie en inzichten, bepalen we welk archetype het beste bij een organisatie of merk past. Waarom we met de twaalf archetypes van Carl Jung werken? Elk type heeft zijn eigen set van waarden, betekenissen en persoonlijkheidskenmerken. Dit biedt consistentie en houvast voor het creëren van betekenisvolle branding. Zo kan een logo persoonlijk in de smaak vallen, maar representeert het ook jouw merk- identiteit? Het is een valkuil die je voorkomt door het bepalen van jouw archetype.

Strategie
Nu we de behoefte, drijfveren, markt, en het karakter van de organisatie snappen, kunnen we de mogelijkheden definiëren. Je ontvangt een rapport waarin we jouw merkverhaal, positionering, archetype en conclusies bundelen. Hieruit vloeit ons voorstel van aanpak voort voor naamgeving, identiteit, content, website en activatie.

Positionering

 / Alle expertise

"Prettig
meedenken

Ik kan Synsation van harte aanbevelen. Ze denken mee, komen met mooie concepten en zijn een prettige sparringpartner met oog voor detail.”

Mannes Geurts
Directeur / Ziekenhuisapotheker
The Compounding Company

Benieuwd hoe we jouw organisatie
of project kunnen helpen?